"Nu-i voie sa te razbuni"


Inca nu sunt destul de matur ca sa dau ascultare acestor cuvinte scrise pe spatele unei mici fotografii a unei persoane care mi-a influentat viata, mie si parintilor mei, mai mult decat o sa intelegem si aprecia vreodata...

Poza este a calugarului Ioan Iovan, Dumnezeu sa-l ierte, care a slujit la Manastirea Recea, aproape de Targu Mures...

Nici nu stiu cum a intrat in familia noastra, dar stiu ca in 1991 (aveam 9 ani) pe cand s-au mutat la Recea, situatia manastirii nu era asa de buna ca acum..Parintele venea mai mereu la noi acasa, sa faca baie...
Ii auzeam rasul bland din camera cealalta, bucurandu-se pentru sarmalele facute de mama..
Simpla lui prezenta facea casa un loc mai bun....

Manastirea Recea a devenit ca o a doua casa pentru noi pentru ca eram prezenti aproape in fiecare saptamana, duminica...
Si acum imi amintesc cum il striga pe tata " Grecule, aici esti" cand il vedea in biserica.
Imi aduc aminte ce mult i-a placut la Borzia, si cat de onorati s-au simtit ai mei sa-l avem cu noi acolo...

Parintele Ioan a fost o persoana in ochii caruia puteai citi doar bunatate, chiar si atunci cand te dojenea si incerca sa te indrepte din greselile tale...

A fost prezent langa familia noastra la orice moment important si bucurii si tristeti...
Chiar inainte cu o zi sa vin in USA am fost si am vorbit cu el si cu Maica Stareta deacolo..

N-am sa uit niciodata cand sute sau poate mii de oameni taceau sa il asculte, furati de simplitatea cu care te facea sa te simti parte din el...

Inainte cu cateva luni ca sa moara am incercat sa sun la Manastire si sa-l salut.....si n-am reusit nici cum sa-l prind la telefon....si-mi pare rau parca....

O lacrima a curs in amintirea lui, desi el va fi mereu viu pentru ca a creat un centru de Romanism si Ortodoxism intr-un satuc mic de care nu stia nimeni...A creat o oaza de frumusete si bunatate...

Dumnezeu sa te odihneasca in pace, draga Parinte Ioan.....

0 Comments:

Post a Comment